a) megengedett tűréssel a sarokpontokat (durva pályatervezésből) el kell érni
b) végpontokban a sebesség, és a gyorsulás is 0
c) izületi sebesség, és gyorsulás folytonos fv. szerint változik
d) izületi seb. és gyorsulás értékek egy jellemző határértéket nem léphetnek át.
x | magyarázat | pozíció | sebesség | gyorsulás |
x0 | első pozíció | 0 | 0 | |
xi | közbenső pozíció | qjmin<=qji<=qjmax és |qji-q*ji|<--ε | ˙qji- = ˙qji+ és |qji|<|qjmax| | ¨qji- = ¨qji+ és |qji|<|qjmax| |
xf | végső | 0 | 0 |
qj = izület
˙qj = sebesség
¨qj = gyorsulás
Lineáris pályatervezés parabolikus átmenettel
Elv:
- szakaszonként lineáris az összekötésű
- 2τ átmeneti idő: beérkező seb => kiindulási seb. τ-t maximális ízületi gyorsulás határozza meg

gyorsulás = 0 a Ti-tau és Ti+tau helyeken
így már ki lehet fejezni az izületet, a sebességet és a gyorsulást a t függvényében. (ezt hosszúság miatt nem írom le, csak be kell helyettesíteni.)
Tranziens idő meghatározása(τB)
¨qjmax:
a) maximuma: (hárompöttyös:) ¨˙q(t)=2kt=0 --> t=0
τB = 3/4 * (v1-v0)/¨qjmax
És most szünet :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése